Snabbväxaren GetAccept anställer ny Nordenchef och flyttar huvudkontoret till Malmö

Silicon Valley-baserade mjukvaruföretaget GetAccept fortsätter sin kraftfulla expansion, flyttar sitt nordiska huvudkontor till Malmö och anställer Anders Holmberg, tidigare på E.ON, som Nordenchef.

GetAccept

2018-aug-31

Reading

1 min.

Silicon Valley baserade mjukvarubolaget GetAccept fortsätter sin kraftfulla expansion. Den 1:a september flyttar bolaget sitt nordiska huvudkontor till Malmö där en Nordenchef har anställts. Anders Holmberg som tar detta ansvar kommer senast från E.ON där han varit Partneransvarig.

GetAccept är nästa generations platform för elektronisk signering och har under våren medverkat i världens mest prestigefyllda accelerator Y Combinator. Bolaget har etablerat kontor i San Francisco, Palo Alto, Stockholm och senast i Malmö där bolaget flyttar in i nya lokaler. Att det blev Malmö kändes självklart för möjligheten att vara nära övriga nord-europeiska länder, den goda entreprenörskulturen samt bra möjligheter till snabb rekrytering av personal. Bara under september börjar 6 nyanställda utöver Anders Holmberg och bolaget rekryterar fortsatt inom försäljning och utveckling.

- Det ska bli väldigt roligt att komma till ett så expansivt bolag och få möta och utbilda en marknad i förändring. Jag ser fram emot att bygga upp en stark och unik företagskultur med många nya spännande rekryteringar.

GetAccept tror att en viktig del i framgången ligger i deras vilja att effektivisera kundernas försäljningsprocess och ge säljare bättre kontroll och effektivisera hur de driver sina affärer. Med automatiserad kommunikation, avancerade algoritmer och kraftfull elektronisk signering ger GetAccept ett unikt recept för att vinna fler affärer på kortare tid.

Samir Smajic, vd för GetAccept kommer att flytta över till USA för att bedriva verksamheten delvis från Silicon Valley.

- Att vara en del av ekosystemet i USA ger oss inte bara rätt kontakter utan också rätt förutsättningar för att kunna fortsätta vår expansiva resa med att växa mer än 15% i veckan. Anders har precis de erfarenheter och det fokus vi behöver för bygga upp verksamheten i de nordiska länderna.