GetAccept värvar Jakob Bignert, tidigare produktchef på Evernote

GetAccept rekryterar Jakob Bignert som ny VP Product för att ytterligare utveckla produkten och erbjudandet.

GetAccept

2020-okt-06

Reading

1 min.

GetAccept värvar Jakob Bignert, tidigare produktchef på Evernote

GetAccept har sedan starten 2016 dubblat sin omsättning varje år. 2020 är inget undantag, då omsättningen förväntas fördubblas även i år. Bolaget har fortsatta tillväxtplaner och som del i strategin satsar man nu på utveckling av produkten och erbjudandet, genom att rekrytera in Jakob Bignert, som GetAccepts nya VP Product.

Jakob kommer med flera års erfarenhet från det amerikanska bolaget Evernote, där han anställdes som bolagets första produktchef och var med och utvecklade produkten från start. Senast har Jakob arbetat som produktchef på svenska Apptus. Med den erfarenheten i bagaget, kommer Jakob leda GetAccepts strategiska satsning mot en produkt-styrd tillväxt (product led growth), för att ytterligare skala upp verksamheten.

“Det ska bli riktigt spännande att ansluta sig till teamet på GetAccept. Jag kommer in med värdefull erfarenhet från min tid på Evernote, men också mer nyligen från Apptus, vilket jag nu ser fram emot att ta vidare och utveckla inom GetAccept. GetAccepts tjänst har redan de grundläggande förutsättningarna för att kunna skala utifrån en produkt-styrd tillväxtstrategi och jag ser fram emot att leda det arbetet framåt”, säger Jakob Bignert.

GetAccept är nästa generations plattform inom sales enablement och digital signering. Bolaget har det senaste året vuxit från 30 till över 100 anställda och öppnat upp nya kontor på flera marknader världen över.

“De bolag som är bäst på att attrahera rätt människor, med rätt kunskap, är de som också kommer kunna bli marknadsledande i sin kategori. Jakob har "sett filmen förut" och med hans erfarenhet av produktutveckling och från snabbväxande bolag i Silicon Valley kommer GetAccept ta nästa steg för att förändra hur B2B försäljning och affärer sker i en allt mer digital värld.”, säger Samir Smajic, VD och grundare av GetAccept.